Pe unde ma duc pe internetul aista, zilele astea, pe linkedin, dau de articole cu si despre leadership…
Toate bune si fericite, gandeste sufletelul meu (candva, cand voi avea 35 de ani sau 40, si imi voi fi acumulat o experienta relevanta, dovedita, si voi fi observat suficienti manageri si oameni, in general, ma voi face si eu doctorand in domeniul resurselor umane, probabil, urmarind o tema destul de ignorata si anume leadershipul femeii), dar de la teorie la practica e cale luuuuunga, luuuuunga si grea.
Ce-mi place e ca principalii promotori ai ideii de leader si leadership sunt tinerii – dar culmea, tot ei sunt cei care fug primii de treaba asta.
Cum deschid guritele, cum le ies porumbei de genul aista din ele. Leaderul face, dupa aia tace. Ii lasa pe cei din jur sa spuna: „ia uite ce bine a iesit treaba cutare”. Mai mult, le multumeste celor din jur si ii felicita. Asa ca, atunci cand voi vedea chestia asta nu la nivel declarativ, ci faptic, atunci cand vor sta peste program sa invete una-alta, cand vor spune „eu vreau sa stiu”, „arata-mi”, „implica-ma”, „ajuta-ma”, abia atunci voi fi si eu de acord ca am inceput sa mergem pe calea cea buna…
Radeam aseara cu o prietena – ea a lucrat in sectorul public, eu nu, si o invidiez sincer pentru asta – ea spunea ca sunt oameni care nu trebuie sa vada un lucru de prea multe ori si se lipeste imediat de ei, sunt oameni de care nu se lipeste absolut nimic, orice le-ai face… Ei bine, sper ca s-o fi lipit ceva din ce ziceau unii si altii prin lume si de copilasii astia de la ASE care m-au facut sa scriu despre leadership azi…
Asta imi aduce aminte de o chestie pe care o zicea tata: cand faceam ceva bine, eram fata lui, cand faceam ceva rau, eram a maica-mii… Cam asa si cu leadership-ul acesta…
9 Comments on “leadership… sa nu ma faceti sa mor de ras…”
You can track this conversation through its atom feed.
Saptelapatrat says:
Leadershipul femeii… ce-i aia ?
🙂
Posted on 1 iulie 2009 la 3:35 pm.
melaniacoman says:
Pai de la Eva incoace, e ceva ignorat de toti barbatii… Fara noi, puteti sa recunoasteti de pe acum, domnilor, ati muri de plictiseala, ca sa nu mai zicem si de altele…
M
Posted on 1 iulie 2009 la 4:25 pm.
Saptelapatrat says:
Ai dreptate, fara voi lumea ar fi mai sigura. Insa nu o sa intram in polemici … din astea. Leadershipul femeii. N-am auzit, n-am vazut. Din pacate. Daca aveti exemple concrete, va rog, spuneti-mi(da sper sa nu-mi evocati pe regina angliei sau tatcher sau nu stiu ce unicat din istorie).
Sunt convins ca exista exemple unice in lume. Insa, general vorbind, femeia nu poate sa ia decizii mai bune decat un barbat. E umila parere a unui cititor.
Posted on 1 iulie 2009 la 7:59 pm.
Anda says:
Mi-am amintit de un eveniment despre subiectul leadership feminin…
http://www.leadershipfeminin.ro/leadershipfeminin.php
Posted on 1 iulie 2009 la 9:17 pm.
melania coman says:
Exemplu: Mama ta
Posted on 2 iulie 2009 la 9:09 am.
Saptelapatrat says:
Anda, a fost deajuns sa vad in stanga sus scris Roberta Anastase ca sa inchid pagina definitiv. Fara suparare. Apreciez eforturile fundatiei ASR Principesa Margareta in promovarea unor valori atat de absente in societatea asta de misogini, in care eu sunt fruntasul… gandirii moderne(gluma). Adevarul este ca in Romania femeia puternica lipseste(vorbesc la modul general acum). Si nu stiu daca au fost timpuri in istoria noastra in care aceste calitati erau evidente. Este interesant ca apar tot felul de site-uri, campanii de promovare si scoli de vara de leadership, insa priveste in jur. Este o deosebire mare in a vorbi despre leadership si a te purta ca atare. Toti promovam leadership-ul, insa nimeni nu adopta un comportament corespunzator, nici macar managerii, daramite politicienii. Eu cred ca trebuie regandita strategia de abordare a acestui termen. Altfel, riscam sa devina intr-adevar, un cuvant fara fond.
Pentru Melania: mai incearca.
Posted on 2 iulie 2009 la 12:14 pm.
melania coman says:
Intrucat se pare ca avem de aface cu un misogin mai mare decat lumea, eu propun sa incheiem discutia aici. Intamplator am cunoscut-o pe Leslie Hawke, care mi se pare o lady si un leader extraordinar, ca sa nu mai zic de alte femei deosebite, unele fara scoala, pe langa care barbati de barbati palesc prin comparatie.
Imi pare rau ca nu ai stiut sa iti apreciezi mama, asta e o mare problema.
Daca ai chef sa razi de interesele academice, incearca si pe la altii, mie mi-a ajuns… 🙂
Posted on 2 iulie 2009 la 1:46 pm.
ADRIAN STOIA says:
Melania ai dreptate – ____lapatrat însemnă în cazul acesta mult mai multe colțuri decât 4, și evident, se referă la circumvoluțiunile lu’ sapte.
Revenind la subiect, eu am fost crescut în următoarea paradigmă (fără a fi singura, la care se adaugă, evident, cutumele societății): bărbatul este capul, femeia este gâtul – îl sucește cum vrea ea!
Nu cred că este o alegere fericită din partea ta (leadershipul femeii) pentru simplul motiv că din punctul meu de vedere nu este o temă de doctorat relevantă. Societatea noastră este misogină (termen dus la extrem, un laitmotiv folosit exagerat) dar și plină de misandrie. Cel mai bun exemplu de misandrie este faptul că termenul în sine nu este cunoscut și, evident, neutilizat. Personal pot să-ți dau mai multe exemple de misandrie, dar numai dacă vrei să mai continui discuțiile pe acest subiect.
Posted on 4 iulie 2009 la 2:29 pm.
melania coman says:
Nu ma consider misandrista (lol, super termenul… nu-l mai auzisem, da’ mi-am dat seama imediat ce inseamna).
Nici nu consider ca sunt o mare promotoare a femeilor – multe dintre cele pe care le cunosc imi creeaza nervi si repulsie pentru ca se plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang, de parca nu stiu ce s-a intamplat… Ca li s-a rupt o unghie, ca nu le promoveaza sefii, ca nu le inteleg sotii, ca nu stiu ce… Dar rup usa la 5, nu gatesc si nu fac nik prin casa, etc…
E posibil sa nu fie o tema extraordinar de buna, dar la ce doctori in stiinte ies in zilele noastre din scoli, hai sa fim seriosi – e absolut inofensiva!!!
Sa-ti faci probleme cand o sa vreau sa studiez care este legatura intre marimea creierului / IQ-ului unui politician si munca sa efectiva pe politici care vizeaza dezvoltarea nationala economica si sociala…
Posted on 6 iulie 2009 la 12:24 pm.