Buna seara, natiune!

Da, sunt constienta ca am scris feedback dezlegat… Stiu, si va asigur ca nu e o eroare.

M-am intrebat adesea ce inseamna feedback si nu as putea sa explic in putine cuvinte definitorii ceea ce am invatat luand calea cea grea a comunicarii…

Vreau sa vorbesc despre feedback pentru ca mi se pare cateodata ca vorbesc intr-o lume a surdo-mutilor, iar mesajul meu nu ajunge acolo unde trebuie, nu e descifrat asa cum trebuie si, in cele din urma, i se raspunde oricum, da’ numai ce trebuie nu…

Intr-o comunicare normala, in care lumea vorbeste pe rand, iar atunci cand unul vorbeste, celalalt asculta si e atent, de obicei mesajul este captat, inteles si asumat, iar raspunsul este cel dorit.

Feedback pentru mine inseamna nu numai un raspuns tehnic calitativ si cantitativ conform cerintelor exprimate la job, ci toata gama de atitudini si sentimente transmise printr-o simpla comunicare de catre celalalt…

Ma gandesc la sensul cuvantului feed – a hrani… Cand transmiti feedback, este ca si cum alimentezi ceva. Si evident, alimentezi o relatie de comunicare cu o omleta cu de toate, buna si gustoasa (pozitiv) sau cu un iaurt expirat (negativ).

Ma aflu iar, a n-shpea mia oara, in situatia de a scrie aceasta postare pentru ca multi oameni nu pricep ce inseamna feedback. Si e iar o postare destinata in primul rand celor care considera ca sunt foarte buni comunicatori si ca ei nu mai au nevoie de altceva. Am stiri fierbinti pentru voi – aveti nevoie sa invatati sa transmiteti feedback de calitate!

Am invatat, in zilele mele de recrutare, sa ascult / citesc si sa inteleg mesajul celor cu care interactionam. De cele mai multe ori, fiind oameni de foarte buna calitate, imi raspundeau intr-un fel frumos si elegant. Am si acum exemple de „nu”, „in nici un caz”, „nici mort” si „tu faci mishto de mine” spuse atat de elegant incat m-am gandit de multe ori sa le pun intr-o carte. Am si exemple nu prea elegante din gama asta…

Din vremurile acelea, am invatat ca daca realitatea este una, iar nevoile tale ca recrutor / angajator sunt altele si se intalnesc doar accidental cu realitatea, trebuie sa faci tot posibilul ca mesajul tau sa fie onest. Iar feedback-ul trebuie luat in considerare, chiar daca nu iti place. De fapt, la mine regula e ca feedback-ul trebuie luat in considerare in special atunci cand nu iti place.

O seara faina tuturor si feedback de calitate!

Melania


2 comentarii la “feed back…”
  1. mihaelabiolan a spus:

    Eu una prefer “nu”, “in nici un caz”, “nici mort” si “tu faci mishto de mine” spuse exact asa. Sincer, pentru un om care munceste – de-adevaratelea – varianta cea mai scurta si mai directa este de departe cea mai eleganta.

    Respecta-mi timpul si inteligenta si voi plati inapoi in acveeasi moneda.

    Asta o spune cineva care s-a certat acu’ 2 zile cu Clientul 30 de minute, spunandu-i-se de vreo 3 ori ca e proasta gramada – si eu insami spunand de vreo 4 ori ca din pacate se pare nu am fost in stare sa ma exprim clar si corect – numa’ ca sa ii conving ca-s tampiti, ca fut mushte mici betive iar in colt ne asteapta ditamai elefantul sa ne ocupam de el 🙁

  2. melaniacoman a spus:

    As vrea sa am un like si pentru comentarii, pentru ca ai atata dreptate!!!

    Multumesc! Asta e si parerea mea… Iti ia zeci de minute sa spui un „nici mort” in mod elegant si doar 30 de secunde sa ii dai peste nas cuiva…

Comentariul tau