Ok, pe to-do list, sa nu mai citesc nici internetul… sa nu ma mai abonez la chestii serioase, sa imi bag picioarele in orice chestie care are treaba cu lucruri serioase si nu cu rochii, glume si viata starurilor…

Iaka ce gasesc acilea: http://www.avocatnet.ro/content/articles?id=18650 – despre invatamantul romanesc… Iau cu copy si paste, ca dintre toti viitorii ex-ministri ai educatiei, asta e cel mai „simpatic”… Ce spune domnia sa Funeriu, din putul gandirii si intelepciunii sale, de director de proiecte de cercetare pe domeniul chimiei sau ceva pe aproape:
Desi titulatura ministerului a fost modificata, renuntandu-se la “inovatiei”, actualul ministru a propus introducerea unui sistem de evaluare a elevului cu totul inovator: portofoliul educational.

“Acest portofoliu educational despre care mie imi place sa spun ca reprezinta cartea de identitate educationala a elevului va cuprinde, la disciplina istorie, nota elevului la aceasta materie, o remarca scrisa a profesorului despre acest elev, dar va cuprinde si o serie de elemente de evaluare standardizata: cum se pozitioneaza elevul din punct de vedere cronologic pentru ca poate fi, de exemplu, un elev cu simt cronologic care a invatat foarte bine plasarea in istorie a Imperiului roman, a civilizatiei grecesti sau chineze, apoi cantitatea de informatie pe care copilul o detine – sunt unii copii care stiu foarte multe lucruri, altii care stiu mai putine -, folosirea metodelor – faptul de a sti foarte multe lucruri nu inseamna automat ca stapanesti foarte bine metodele particulare istoriei, calitatea expresiei – in ce masura un elev care se pozitioneaza bine din punct de vedere cronologic, care opereaza bine cu conceptele istorice, este capabil sa exprime aceste lucruri. In momentul in care avem o serie de repere standardizate, in interiorul fiecarei materii, despre care profesorul va spune ca sunt asimilate la un nivel satisfacator, mediu sau nesatisfacator va da o radiografie a fiecarui elev, mult mai exacta decat este capabil sa dea o nota si va permite, de exemplu, atunci cand un elev este preluat de un alt profesor sa inteleaga exact ce fel de invatamant remedial sau de performanta poate sau trebuie sa faca, deci va da o viziune mult mai clara asupra caracteristicilor fiecarui elev, pentru ca, pana la urma, un sistem educational modern trebuie sa aiba grija de individualitatea fiecarui copil”, explica Funeriu.

Buuuuuun!!! Emmy, stiu ca tie iti place papagalul asta, da’ pe mine ma doare fix in cot – ba nu, nici in cot nu ma doare, de cat de bine e pozitionat elevul cronologic.

Mr Minister of Education, pe mine ma doare ca elevul roman nu stie sa scrie, Gicule!!! Intelegi? Nu stie sa scrie si sa citeasca.
Nu pricepe ce dracu’ e aia gravitatie si nici nu a auzit de carbon, taica…
Nu are nici cea mai vaga idee cine pana mea era Ion sau cine a fost tampitul care a scris Morometii…
Si dumneata, dom’le ministru, ai tupeul – nu, ai inocenta – de a dori ca elevul sa fie bine pozitionat cronologic???

In lumea in care traieste onor ministeriabilul Educatiei, probabil ca este normal sa se gandeasca asa. In lumea in care preda colega mea limba si literatura romana, pe undeva pe la mama ciorilor, langa Harlau, copiii aceia nu stiu sa scrie si sa vorbeasca si sa citeasca in limba romana, si sunt in clasa a VIII-a!!!!

Cum ramane cu sansele lor in educatie, domnule ministru???

Sau trebuie sa ii multumesc doamnei Udrea ca in final, a avut o idee geniala – singura, de altfel, capabila de idei – si le construieste profilor case la sat… Desi nici asta nu e o idee fff geniala, pentru ca ii ia mama dracului pe profii aia, care trebuie sa dea socoteala unor directori imbecili si unor popi cretini…

Anyway, ma socheaza ca, din ce vad prin stirile de pe net, madam Udrea e singura care incearca in guvernul asta…

M

PS: Vedetzi cum o iau oameni perfect liberali spre stangaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???????


26 Comments on “Romanian Education is dead… long live Romanian Education!!!”

You can track this conversation through its atom feed.

  1. Emmy says:

    Vezi ca te injur.

    Sa o luam de la sfarsit:
    1. Si cine e liberalul acela de care pomenesti? Ca nu se intelege (mare dreptate ai, romanii nu stiu sa scrie, dupa cum se vede)
    2. Udrea e femeie. Normal ca incearca – fie si uneori – sa munceasca. E instinctul feminin de a-si proteja comunitatea punand ordine in jur. Acelasi instinct care ne-a adus agricultura si aspiratorul.
    3. Ai dreptate, romanii nu stiu sa citeasca. Faptul ca tu n-ai inteles ce spune Funeriu demonstreaza acest fapt. Stiu ca vorbeste ca Bedri (chimisti, de), lung, fara charm si des presarat cu „deci”, dar citatul respectiv chiar are continut (content)! Sau asta e problema, de fapt?

  2. Emmy says:

    Iar reactia ta e de tipul „Da’ rapita? Ai vazut rapita ce (nu) s-a facut?”

    Omul lanseaza un subiect original, ar fi mai util sa discutam ce zice el acolo.

  3. Cara says:

    Stai asa, ca nu inteleg. A grait Ministrul Educatiei sau un provincial profesoras de istorie suferind de obsessive-compulsive disorder (http://en.wikipedia.org/wiki/Obsessive%E2%80%93compulsive_disorder)?

    Vai de curul copiilor nostri nenascuti!!!

  4. Emmy says:

    Generatia MTV / ADHD.

  5. melaniacoman says:

    Draga Emmy,

    Ce ma bucur ca m-ai injurat… Pentru ca am, in sfarsit, ocazia sa iti zic de ce ma deranjeaza aceasta abordare, scumpa mea…

    Ma deranjeaza pentru ca trece peste problema alfabetizarii (care, de altfel, iti e extrem de simpatica) si ajunge la chestii complicate.

    Eu te intreb doar atat: cum poate un copil / elev sa fie bine pozitionat cronologic in imperiul roman, chinez sau in WWII, daca el nu stie sa citeasca despre chestiile astea?

    I le povesteste profesorul sau de istorie overworked & underpaid in culori?

    Si atentie, Emmy! Papagalul nu vorbeste de un jurnal al invatarii – ca nu aveam nimic cu el daca spunea asa. Vorbeste de un portofoliu, in care, culmea, majoritatea adnotarilor sunt tot de la boul overworked and underpaid… care e usor cumparabil…

    Inovatie era sa introduca si o minima auto-evaluare.

    Sorry, we just don’t see eye to eye here…

  6. Clarra says:

    Mda…vin si eu ca omu’ caruia nu i-a placut istoria nici in ruptul capului – de ce are nevoie Gigel sa aiba un portofoliu educational tocmai la disciplina istorie? Ii da istoria sa manance?

    Vorba ta, Melania – multi nu stiu sa scrie si sa citeasca, nu stiu sa socoteasca… eu propun sa aiba un portofoliu educational si la biologie, si la geografie. Si la sport. Da-le naibii de romana si matematica.

    PS: Melania, pentru ca imi place mult ce faci pe-aici ti-am lasat un premiu virtual simbolic pe la mine pe-acasa 😉

  7. Cara says:

    @Emmy
    1.In intreaga mea cariera de elev, singurele date pe care le-am putut retine la istorie mai mult decat pana la ascultare, au fost anii de domnie ai lui Stefan cel Mare (acum si sfant).
    2. In Romania, in ultimii 20 de ani, fiecare Ministru al Educatiei a vrut si a reusit sa schimbe ceva in sistem. Rezultatul ti l-a mentionat Melania. Fratilor, surorilor, e asa de greu sa luam ce avem, cu ce este bun si rau, si sa incercam sa lucram cu datele de intrare si sa imbunatatim cele de iesire?
    O fi vorbind ministrul frumos si articulat si ti-o fi placand tie, dar e complet iresponsabil, ca de altfel toti predecesorii sai.

  8. melaniacoman says:

    @ Clarra

    Cred ca asta era ideea… Sa aiba portofolii peste tot… Sa fie un graduate cu muuuuuuuuulte portofolii si cu foarte putina capacitate de gandire!!!

  9. Clarra says:

    Si inca ceva – multi profesori nu au capacitatea de a face o radiografie atat de competenta, no offence.

  10. Emmy says:

    @ Clarra
    Daca nu au capacitatea sa evalueze elevii, ce cauta profesorii respectivi pe posturi de profesori????

  11. Emmy says:

    Banuiesc ca nimeni de-aici nu a citit / ascultat interviul original. Daca aveti cumva link la el, dati-mi si mie.

    Portofoliile respective – daca Funeriu vorbeste de ce cred eu – vor fi la toate materiile. Portofoliu e un cuvant ales nefericit, banuiesc ca e vorba de sistemul national de indicatori educationali. Poveste veche, UK tricoteaza pe tema asta din ’90.

    Cat despre schimbarea in sistemul educational romanesc: pentru Dumnezeu, de la Sora incoace incercam sa trecem la gimnaziul de 9 clase si tot la punctul 0 suntem.

  12. Emmy says:

    Revin dupa ce citesc/ascult. Mie chiar nu-mi place sa vorbesc aiurea.

    O fi efectul profesorilor buni pe care i-am avut la viata mea.

    PS: Ministrul educatiei este si ministrul elevului analfabet si cel al olimpicului – si raspunde de amandoi, plus cei dintre aceste extreme.

  13. Cara says:

    @Emmy
    Pentru ca nu si-au gasit altceva de munca cu facultatea pe care au facut-o??? De parca nu ai stii ce note catastrofale iau profesorii la examenele de definitivat.

  14. Clarra says:

    @ Emmy

    Uneori si eu ma intreb ce mai cauta unii profesori la catedra, ca fac de rusine sistemul educational. Si eu am avut multi profesori buni la vremea mea, dar uite ca in ultimul timp am lucrat si cu multi profesori atat de incompetenti incat mi-era mie rusine de rusinea lor. Profesori cu vechime si renume care nu stiu sa formuleze niste obiective operationale, nu stiu sa-mi spuna ce procese cognitive atinge cu o lectie… ei stiu ca predau 2 lulele 3 surcele si atat. Pun 10 celui care le stie si 2 celui care nu le stie si gata. Nu analizeaza tot ce spune domnul Funeriu acolo…

  15. melaniacoman says:

    @ Emmy… pct 3

    O sa fie greu sa ma convingi ca baiatul asta a glasuit cu dreptate, dar hai sa aduc sa incerc sa am si o perspectiva constructiva (doar sunt Gemeni):
    CARTE DE IDENTITATE – ISTORIE
    1. Nota la istorie – subiectiva
    2. Remarca scrisa a profesorului despre elev – subiectiva
    3. Elemente de evaluare standardizate:
    a. Pozitionarea elevului dpdv cronologic – eu am o problema cu chestia asta, dar sa dea Domnul sa fiu eu singura cu o astfel de problema
    b. Cantitatea de informatie pe care copilul o detine – really, should this be an issue?
    c. Folosirea metodelor – eu nu am inteles despre ce metode este vorba, presupun ca nu s-a referit onor ministrul la metodele de predare, ci la metodele de expunere a cunostintelor, care este
    d. Calitatea expresiei – capacitate de a forma propozitii cu subiect si predicat, eventual si chestii mai grele (iarasi, presupun), abilitatea de a argumenta, abilitatea de extragere a ideilor principale dintr-un text istoric, etc.
    Studiu de caz 1: Gigel, sindrom Asperger, posibil ADHD, obsedat de civilizatia spartana, parinti normali – asistenta / mecanic
    1. 5??? Mi se pare suficient
    2. Nu se poate concentra, nu sta locului, nu avem ce face cu el, nu retine nimic
    3. EES
    a. VIII i Hr – II i Hr
    b. Despre perioada asta – tone… tot ce misca… Altele – nope!
    c. Toate – de la desene, povestire, la jocuri, la ce vreti dvs
    d. Excelenta – din pacate doar pentru perioada mai sus-mentionata

    Studiu de caz 2: Ionel, perfect sanatos, parinti patroni, mica putoare imperiala
    1. 10
    2. Eminenta
    3. EES
    a. Excelent pozitionat cronologic, are deosebite cunostinte in domeniul istoriei, o memorie exceptionala
    b. Cunoaste istoria in detaliu – ar putea sa predea
    c. Este un fenomen, numai ce am spus asta mai sus
    d. Exceptional

    Mie mi se pare o munca absolut in plus pentru profesori, fara nici un fel de valoare adaugata reala.
    Deci, in continuare, nu pot sa ma alatur acestei opinii…

    Oricum se merge pe tampirea elevilor. Oricum se merge pe tratarea lor ca absorbante… La ce o noua reforma?

    M

  16. melaniacoman says:

    @ Emmy

    Excelent articolul din Newsweek – l-am citit si eu ieri. Chiar voiam sa fac link la el.
    Si am mai citit unul care spunea, parca, despre New Orleans, ca le-a trebuit un uragan care sa re-modeleze sistemul educational si sa il faca eficient.
    Cred ca noua nu ne trebuie decat un al treilea macel mondial.
    Poate asta o sa fie de catifea…

    Melania

  17. Emmy says:

    @ Clarra
    „Pun 10 celui care le stie si 2 celui care nu le stie si gata”: care stie CE?

    Despre asta vorbeste Daniel.

    Ca tot suntem in clubul „eu nu retin date” (eu, una, nici macar datele de nastere ale prietenilor): in sistemul actual, cel care stie numele, prenumele si data nasterii celor morti in rascoala de la 1907 va lua 10+.

    Cel care stie ca in acelasi 1907 a fost inabusita sangeros una dintre cele mai mari demonstratii anti-tariste, iar Finlanda alegea femei in parlament prin primul scrutin realmente universal, nu castiga nimic la nota – desi „simtul sau cronologic” ii da o intelegere reala a procesului de modernizare de la inceputul sec. XX (incununat de primul razboi mondial).

    A chacun son choix.

  18. Clarra says:

    @ Emmy

    Ca sa exemplific – profesor de biologie – a predat o lectie, vrea ca elevul sa i-o „turuie” asa cum i-a predat-o el. Daca elevul se incurca pe la jumatatea lectiei inseamna ca n-a invatat-o cum trebuie si-i pune 2-3. Daca recitat-o frumusel cap-coada merita 10, ca „stie”. Despre asta vorbesc.

    Profesorul nu e in stare sa-mi spuna ce obiective operationale urmareste el ca pedagog, ce metode de predare foloseste, ce urmareste sa obtina de la elev in urma procesului de predare… si toate astea uite ca se intampla in anul de gratie 2010. (Noi ne straduim sa facem niste e-learning pentru elevi, dar uite ca dascalii nu prea ne ajuta).

  19. melaniacoman says:

    @ Emmy

    Imi place cum ai formulat tu pozitionarea cronologica a elevului.

    Asta inseamna perspectiva istorica si da, asta ar trebui notata… mult in plus.

    Dar asta inseamna, pe de alta parte, capacitatea profesorului de a juca jocul asta – ia uite, copii, cand Draculestii ii omorau familia lui Vlad Tepes, uite ce facea Imparatul Constantin si iak pe unde se afla nu stiu care rege francez si asa mai departe…

    Si inseamna capacitatea elevilor de a intra in joc.

    Exemplul cu istoria e prost ales – asa cum iti spuneam si in discutia noastra privata de mai devreme. Mai bine alegea chimia – unde e mai restrans, ca joaca, dar unde, poate, era pe un teren mai solid.

    @ Clarra

    In momentul in care (e-)profesorul poate sa atinga acel nivel de umilinta in care sa realizeze ca el, de fapt, nici macar nu trebuie sa fie starul show-ului, vom avea si succese.

    Cheia – cel putin pentru mine – este sa creezi conditiile pentru invatare.

    Ce inseamna predare? E acelasi lucru ca televizorul – cu simpla diferenta ca televizorul il poti inchide.

    Predare – invatare – ca suntem 2 in procesul asta… Sau ca suntem mai multi… Si totusi, tot predarea e pe primul loc…

    Am avut exemplul unei mamici, care povestea ca juniorul, indragostit de fluturi si de tot ce tine de fluturi, i-a spus invatatoarei ca e proasta. De ce? Pentru ca doamna a spus ca fluturele apare din nu stiu ce si nu din nu stiu ce… nimfa, crisalida, naiba sa le ia… Anyway, a zis o tampenie si asta micu’, care are Enciclopedie de fluturi, i-a spus ca e proasta. Si neinformata…
    Si ea s-a scuzat, spunand ca asa scria in programa… Fuck off!!! Rili…

  20. Clarra says:

    @ Melania

    Se va schimba ceva in momentul in care vom inlocui cuvantul „predare” (activitate centrata pe profesor) cu cuvantul „asimilare” (activitate centrata pe elev). Cand profesorul nu va mai fi un simplu televizor, ci un om pus in slujba elevului, un om determinat sa-l face pe elev sa asimileze prin toate mijloacele posibile o informatie.

  21. Emmy says:

    Bun, e clar ca ne place sa vorbim mult despre educatie – si, se pare, o facem mai bine decat Daniel (nu ca ar fi asta un standard deosebit de ridicat… se pare…).

    Exista aceasta facilitate (gratuita): http://edublogs.org/wp-signup.php

    Mel, punem pana la urma de blogul acela de care discutam? Cum ne putem organiza si ce resurse putem mobiliza in acest sens?

  22. melaniacoman says:

    @ Clarra

    Tu stii ca eu o injuram pe doamna cu programa, nu?

    Uf, am multe alegeri ciudate ale pozitionarii injuraturilor… 🙂

    Am scris la un moment dat o lucrare pe problematica invatarii auto-dirijate. O gasiti pe undeva, pe aici: http://www.box.net/shared/bhsz197jup.
    Am inregistrat un 7 cu chestia asta – too many opionons of my own, not an academic paper.

    Poti vorbi despre educatie academic?

    Melania

  23. Sab says:

    Eu cred ca problema educatiei in Romania o sa ramana vesnic o problema (de alte locuri nu vorbesc ca nu cunosc). Intr-adevar, sunt elevi slabi si foarte slabi ajunsi la liceu si care invata in aceeasi clasa cu elevi olimpici (cand am intrat eu la liceu de ex. au introdus un sistem „revolutionar” prin care repartizarea la clasa nu se mai facea dupa medii, de la clasa A la D, ci „pe sarite”, locurile 1,5,10 etc la A, 2,6,11 la B si tot asa. Si asta s-a resimtit la profesori care obisnuiti 30 de ani cu un sistem predau in continuare la standarde diferite la clasele A si C.

    Am o prietena profesoara la liceu. Are elevii (la seral ce-i drept) pentru care in clasa a 12-a genurile in limba romana sunt „singular si plural”. Cu ei a abandonat programa si le preda chestii de baza, ca macar sa le formeze o fundatie pe care eventual sa invete mai tarziu. Cum i-ar putea evalua pe ei ma intreb?
    Ah, si acum astept sa combine sistemul asta cu idealul in invatamant, acela de a reusi canalizarea fiecaruia spre ceea ce ii place si se pricepe. In portofoliul de la istorie o sa scrie profesorul ca „nu prea le are cu pozitionarea cronologica, dar stiu ca e f. bun la matematica” 🙂
    Cred ca am aberat putin dar e cam tarziu pentru ganduri mai coerente.
    Sa aveti noapte buna!

    PS: Mel, am eu asa o impresie ca suntem CNDG-iste amandoua, ma insel?:)

  24. Emmy says:

    @ Sab

    CNDG = ??? (me, at least, I seems I’m not!)

    MB

  25. melaniacoman says:

    CNDG – a sorority of really bright & funny people. Made in South-Muntenia Region

Lasă un răspuns

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>