Dragilor,

Ca si cand GS nu era suficient de amuzant, iaka ce spun unii si altii – recte pretenii de pe fonduri minus structurale (super tare numele adresei lor de web) si in particular, dl. Dragos Jaliu de la SCG, pe care eu, intalnindu-l o singura data, la o deschidere de oferte, l-am considerat normal la cap… Daca m-am inselat, desi sper sa nu fie asa, ma caiesc…

http://www.fonduri-structurale.ro/detaliu.aspx?eID=5765&t=Stiri

Iaka, deci, perlele pe care, probabil, le veti gusta, ca si mine, cand veti ceti articolul cu pricina:

Daca in ceea ce priveste numarul proiectelor stam bine, nu acelasi lucru se poate spune cand avem in vedere calitatea celor depuse. Este o parere in cunostinta de cauza si ii apartine lui Dragos Jaliu, consultant finantari europene, partener in cadrul Structural Consulting™ Group.

Comentariu (rautacios): In cunostinta de cauza ca scriitor de proiecte proaste? Sau ca evaluator? In cunostinta de scriitor de proiecte castigate, va spun ca depinde fff mult de materialul cu care lucrezi. DAR… sa nu pun carul inaintea boilor… Perlele se inmultesc.

Nu este recomandat ca managerul de proiect sa fie directorul firmei, pentru ca a te ocupa de un proiect la un nivel optim inseamna o munca sustinuta zi de zi. – da’ cine a recomandat ca Dl. Dir Gen sa fie manager de proiect? Poate chiar dansul, in ciuda faptului ca si-a terminat scolile pe sponci si ca singura-i preocupare este sa ii irite pe altii… Iar Consultantii, in marea lor intelepciune si dorinta de a scapa dracului de astia (astia fiind clientii), fac cum zice Dl. Dir Gen

Toata echipa trebuie sa se implice in redactarea cererii de finantare – managerul, partenerii, expertii juridici si contabili – si acest proces trebuie sa se desfasoare dupa un grafic, astfel incat toti cei implicati sa poata participa activ. – Bai!!! Rili? Ca mie una nu mi s-a intamplat sa se mobilizeze toti astia si sa vina si cu inputuri… Mai mult, la un client, cand a sunat sa intrebe de CV, fata respectiva i-a zis ca il are  la zi… Noroc ca am intrebat eu… nu? Deci, in calitate de consultant pentru POS DRU, daca iti dau CV-uri, esti one lucky bastard.

Alegerea partenerilor trebuie facuta cu mare atentie, considera Aurel Radu, pentru ca, desi prezenta unui partener creste sansele de aprobare a proiectului, daca in timp gradul acestuia de implicare se dovedeste a fi redus, doar formal, va fi ingreunata desfasurarea normala a procedurilor. – Acilea sunt de acord cu Dl. Radu… Excelent punctat… Sunt curioasa partenerii dansului cum or fi?

si, ultima, dar nu cea din urma:

– Potrivit lui Cosmin Meleca (cel cu granturile in 2010, ca asteptam sa vedem daca ne mai raman bani dupa strategice), director Directia verificari de management si monitorizare in cadrul AM POSDRU, linia pentru sanatatea si siguranta salariatilor, „nu este prea cautata, desi in ultima perioada au inceput sa apara proiecte si pe aceasta linie de finantare” – Riiiiight… ca a inceput patronilor de firme de constructii sa le pese de angajatii lor…

Pentru ca azi am reusit sa ma enervez citind chestia asta, iar articolul se cheama sugestiv

„Ghidurile solicitantului nu pot inlocui experienta aplicantilor si nici nu garanteaza succesul proiectelor!”

va las, ca ma doare capul…


7 comentarii la “Cele mai mishto glume din POS DRU…”
  1. Mihaila Raul a spus:

    Adevarat. Cred ca se impune un suflu nou la AMPOSDRU. Ce inseamna asta? O schimbare a tuturor „dinozaurilor”. Pericolul e sa nu vina alti dinozauri in loc. Cat despre „consultanti” mai mult sau mai putin pregatiti am constatat ca sunt persoane care au pretentia de a fi consultanti, fara sa fi desfasurat (implementat – in romana englezeasca a celor ce nu cunosc romana clasica) nici macar un proiect, pentru simplul fapt ca au elaborat o cerere de finantare. (indiferent de calitatea si aplicabilitatea acesteia)

  2. Mihaila Raul a spus:

    Cat priveste chestia cu elaborarea cererii in echipa comentariul din articol te duce cu ideea ca trebuie sa consulti si soferul, femeia de serviciu, psihologul etc. Eu consider abordarea gresita. Nu sunt consultant, dar am elaborat cereri de finantare. In mod normal e o persoana care scrie cererea in urma unor intalniri cu echipa si a primirii unor date despre activitati, justificarea acestora, etc. de la specialistii din echipa care stiu ce e necesar in organizatie si care propun activitati. Dar daca esti facator („maker”) de cereri de finantare contracost, probabil ca abordarea e alta.

  3. Etienne Ignat a spus:

    true true true, daca nu faci tu toata treaba, sefu iti reproseaza, el are contract cu firma respectiva, ergo faci tot, tai si panzuri sa fie d-nul .dir. gen multumit si neimplicat in tot ce inseamna proiectul (tocmai al lui) pentru ca el da bani si asta inseamna ca e absolvit de orice lucru de implicare.
    Sa numai povestesc de institutiile publice. am mai avut noi discutia asta.
    totusi titlul e foarte adevarat:)) macar a inceput bine

  4. melaniacoman a spus:

    1. Suflu nou? De unde? Ca si daca ne apucam sa le facem respiratie bushon la bushon, tot nu se intampla nimic… Din pacate, oamenii care „stie”, printre care, respectiv Iova, pe care eu personal o respect foarte mult, nu se implica decat in programming, policy making.
    2. Cererea de finantare se elaboreaza cu sprijinul celor care o comanda, fie ca esti angajatul lor, fie ca esti consultantul lor. In calitate de consultant, ai obligatia morala sa incerci sa ii implici, da’ daca nu ai cu cine – vedeti mesajele de pe la inceputuri, cand ma plangeam de colaborarile mele – e bun si site-ul de companie, e bun si google… mai rau e cand nu dai de ei si nu dai de ei…
    3. Etienne, ai pus degetul pe rana – evident, daca mi-am luat consultant, ala stie deja ce am in cap, ESP-ul, evident, doar le-am zis ca imi trebuie unul frate/sora cu Troi (Deanna Troi, din Star Trek, aia care citea senzatii si ganduri), ca sa nici nu mai trebuiasca sa ii spun ce vreau – doar sa ii zic „Vreau”.

  5. melaniacoman a spus:

    A… si mai completam glumele mishto de POSDRU cu inca una… nespusa si neauzita, da’ cred ca mai stim si noi cate ceva

    Nici un fel de „prieten” nu va va implementa proiectul, asa ca mai bine sa fie realist si la obiect, decat cu „intrare” si absolut nefezabil…

  6. Emmy a spus:

    Melania, stai blanda, bre!
    Doar stii si tu ce-s interviurile si articolele astea de fapt: „hai sa vorbesc / scriu mult si doctoral, sa se prinda potentialii clienti ca eu stiu eu multe despre cum merg lucrurile de fapt (si sunt gata sa spun si altora… pentru pretul potrivit) si a, da, sa am mare grija sa nu-mi scape ceva util ca se-apuca dreak clientii sa-si scrie singuri proiectele si asta ar fi tragic, pentru ca deja am facut prea multe copii la CF-ul tip.”

  7. Perparim Demi a spus:

    Eu impart in doua actiunea, prima este elaborarea unui proiectplan si a doua scrierea cererii. A doua fara prima iese cam incoerenta, nerealista, estimarile … cifre din buzunar – dorinte. Unii consultanti „scriitori”, care au facut un curs (recunoscut de CNFPA), au invatat cum sa aplice „morfologia si sintaxa” corecta in nuvele (cereri de finantare), dar altceva este sa faci un bun proiect utilizand experienta anteriora in implementarea lor – cred eu.
    In ceea ce priveste Dir.Gen. este caz rar sa fie si specialist high level, sa aiba si timp, sa vrea sa se implice in asa ceva etc. Ei prefera sa numere banii, intrarile, rezultatele, pentru munca sunt altii.
    Un banc: intro dimineata, doi bogatasi jucau sah pe veranda. Unul a spus – pai e greu acest joc, ma simt obosit parca am muncit ore intregi. Partenerul n-a fost deacord si a zis ca sah-ul est joc si nu munca. In acest moment a aparut servitorul care aducea buatura pentru ei. Primul a zis – hai sa intrebam pe servitor, ca el munceste si stie exact ce e munca si ce nu. Servitorul s-a oprit, s-a uitat la ei si a zis – domnilor, daca era munca, imi spuneati mie s-o fac!

Comentariul tau