Azi am o marturisire care nu imi face cinste – eu nu sunt o tipa foarte organizata…Spuneam ca lenea ma ajuta sa fiu eficienta – fac mai mult decat altii si mai repede, pentru ca am altele la care sa ma gandesc, iar… my work gets in my way…

Ei bine… La un moment dat, pe un proiect de acum vreo 2 ani, colegii mei olandezi ma bateau la cap sa ne scriem taskurile in google calendar – apuca-te, citeste instructiuni, pune task-uri… Eu nu am respectat nici una… Kees stiu ca isi respecta programarile la doctor…

Ceilalti nu aveau adresa de gmail… 🙂

Cand am inceput sa lucrez cu actuala mea echipa, seful nostru s-a gandit sa incercam aceeasi strategie cu functiunile Outlook-ului… Evident, initiativa a avut ceva incercari timide de a se naste… dupa care a murit… Recunosc ca nici nu m-am deranjat sa mai invat sa lucrez…

Ei, azi… Azi am dat peste (sau mai bine zis, mi-a fost transmis) un programel care chiar ma ajuta – pun acolo task-urile (sau ce am de facut), le retine (cu termen limita si cu durata cu tot) si, ca sa nu uit, imi da pe mail: „darling, vezi ca ai treaba!”

La una dintre firmele la care am lucrat, patronii voiau sa implementeze SAP – misto chestie, am auzit de la ei… Aveau un angajat care era singurul pe domeniul lui… daca lipsea 5 minute, se simtea… Asa ca, omul, daca avea vreo treaba, de orice fel, dadea mail de la opinca la vladica sa le spuna ca va lipsi… Va dati seama ce misto e sa fii CEO la orisice firma si sa primesti un mesaj de la un no-name, cu care, teoretic nu ai treaba, in care no-name zice: „sefu’, vezi ca lipsesc 5 minute… ma duc si eu ca omu’!”

Spuneau ca este eficient pentru project management, pentru office management si la naiba… pentru orice fel de management… Sa vedem… eu scriu proiecte… La intrarea in sistem, pentru realizarea fisei de pontaj, cum ar arata task-ul de creatie:

elaborarea cererii de finantare T pe POSDRU – ???????????? ore… Hm, nu… Sistemul nu accepta ???????????

Ok…

elaborarea cererii de finantare T pe POSDRU – 3 saptamani (21 de zile, 168 de ore)

– consultare – 16 ore

– scriere efectiva – 16 ore

– restul – „clocit” idei geniale… cu alte cuvinte, stat cu picioarele pe birou si citit, gandit, discutat, urlat, negociat, re-negociat, planificat, discutat, re-planificat, re-discutat, citit, gandit, re-gandit, re-re-discutat, finalizat

Mda… va dati seama ce nasol e sa scrii proiecte??? Si mai nasol e sa justifici de ce iti ia atata…


4 comentarii la “program de eficientizare…”
  1. Andreea a spus:

    Frumos scris. 🙂

  2. Monica a spus:

    Imi place. Ma cam recunosc in stilul tau cu ritmul de lucru. de obicei deadline-urile ma ajuta sa ma stressez. …si cam atat. ideile nu-mi vin neaparat pe stress, desi uneori poate fi si asta un fond bun de generat idei 😉
    Spor la „clocit”!

  3. Mugurel a spus:

    Pai si care e programelul folosit??

  4. melaniacoman a spus:

    Mai, Mugurel, crede-ma ca nu stiu sa iti explic prea multe. Aveam o platforma interna de lucru, pe care fiecare isi punea incarcarea de timp din diverse proiecte si deadline-urile.
    Pe masura ca se apropia deadline, primesti email care te atentioneaza: „baaaaa! vezi k arde!”
    Ceva de genul asta…

    Melania

    PS: Cu altii, ori eram eu alarm-bell ori era altcineva… Dar oricum, pare super sa se gandeasca altcineva sa te anunte ca ai deadline…

Comentariul tau